2009-02-24

Vill ni att jag vänder om och slåss för den jag är?

Är det inte fantastiskt så säg; "När vindarna viskar mitt namn" har fått en egen facebook-grupp där Pontares storverk föreslås bli vår nya nationalsång!! Detta mästerverk har sedan min Indientid en alldeles särskild plats i mitt svenska hjärta, med en tillhörande dans såklart. Jag ser givetvis en viss potential i dansen och tänk er själva; svenska herrfotbollslandslaget som inför VM-finalen 2010 intar den Sydafrikanska gräsmattan med luftslag och piruetter à la Klara och Malin. Ni förstår väl själva vilken succé det skulle bli, jag tror till och med Klarran själv skulle titta! Så för tusan, gå in på fejjan och joina! Det här kan bli det största som hänt sedan Vickan blev tronarvinge!

Har annars haft en storslagen helg. Vila, mat, fika, vila, fika, frukt, vila, secondhand, vila, vila, mat, fika, all by granny. Lugnt och skönt i vintervita norr!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt klart att sverige nbehöver byta ut den tråkiga nationalsången men påntares låt.. nja...

k sa...

till och med jag skulle titta! javisst. det är fantastiskt. jag tror vi har hittat våra själsfränder i den facebookgruppen malin. jag joinar nu. ögonaböj! loveya!