2009-02-27

A question you should say yes to!

För tusan, har läst två blogginlägg nu om att handla ekologiskt och rättvisemärkt och skummat igenom de efterföljande kommentarerna. Och jag blir faktiskt irriterad. För alla i Sverige har RÅD att köpa ekologiskt och rättvisemärkt, och ja att köpa ALLT ekologiskt och rättvisemärkt även om osten kostar 127:- per kilo. Det handlar om PRIORITERINGAR för tjyven! Alla har ett val, vad man väljer att prioritera och lägga sina pengar på. Och att klaga på att det är för dyrt att handla medvetet det är INTE okej. För du väljer själv!

Och det blir faktiskt inte så speciellt dyrt om man tänker igenom sitt handlande, inte köper massa onödigheter, köper storpack och gör storkok, handlar säsongsmedvetet och utnyttjar rabatter och använder sin frys. Det handlar liksom om solidaritet med sin nästa, att älska sina medmänniskor, vårda Guds skapelse och ha en jord att leva på om 50 år!

Tydligt vad som är min hjärtfråga! Blir ni arga på mig nu får ni skriva elaka kommentarer eller ringa och väcka mig mitt i natten med lite obehagliga skrik. PUSS

4 kommentarer:

annacarin sa...

så fint att jag läste din kommentar på underbaraclaras blogg och misstänkte att det skulle stå nåt dylikt här ;) i so agree. trevligt att se dig i onsdags, synd att det inte blir imorrn oxå. det blir tight att ses till veckan. mkt med flytt och plugg framöver. men we'll keep in touch!
btw...http://sv.wikipedia.org/wiki/Östermalm,_Stockholm ledsen baby, men karlavägen seems to be begränsningen.
puss

Johanna R sa...

I löööööv you! Helt rätt

E sa...

jag instämmer.

men tyvärr är norge ett land utan överflöd av ekologiskt och finns det något så är det onormalt dyrt.
jättejätteirriterande!

Anna Westerlund sa...

preach it sis!