2009-02-13

Down in the river to pray

Har suttit av en eftermiddag i stans vackraste inredningsaffär Raja med en fantastisk liten Elin. Som ni kanske kan gissa er till har Raja en viss connection med mitt älskade INDIEN. (Tydligt kärleksbevis att omedvetet skriva med versaler!)

Raja säljer importerade, indiska, antika möbler från kolonialtiden och hela affären är ett litet paradis fyllt av rangliga trämöbler, utsirade speglar, handmålat kakel och fantastiskt småplock. Givetvis är allt sådär charmigt slitet och turkos är färgen som dominerar! Ja alltså, ni förstår kanske att jag börjar bli lite av en stammis... Sist jag var där upptäckte jag att de har ett litet men helt gorgeous café också, mitt i butiken, så dit tog jag med Elin idag.

Vi avhandlade standardämnen som "Klassiska fördomar mot kristna", "Varför är det viktigare att döma homosexuella än älska din nästa?", "Vad vi faller för hos män/pojkar", "Relationers komplexicitet" och slutligen klassikern "20-års krisens faser och hur vi handskas med dem". Det är helt galet att det nästan alltid är dessa ämnen man halkar in på men det hjärtat är fullt av talar munnen I guess.

Elin är förövrigt en av alla nya fina Stockholmsvänner. Den här staden gör mig så glad!

7 kommentarer:

Anonym sa...

kom ni fram till något bra svar??

Malin sa...

oh ja! hur bra svar som helst. något särskilt?

emmi sa...

Jag vill också fika med dig och filosofera livskvalité.

Anonym sa...

humour me?

Malin sa...

emilia. jag vill alltid fika med dig! ska vi spika en dag?

que?

annacarin sa...

haha. de klassiska. alltid.

Elin sa...

åh. det står om mig! fint.
fint ställe, fin tekanna, fin malin, fint samtal.

fint kan ju vara nyckelordet.