2008-10-09

Words from a preacherman...

Idag har jag gått i Lalanthas ledband. Som en liten hund minsann. Efter en 3 timmar lång föreläsning med 93 powerpointsidor och en professor som mumlar fram otydliga engelska skämt lurade min nyfunna vän med mig till IKEA där vi tillbad mammon och roade oss i sänghalmen (provlåg sängarna, dagens pappaskämt!). Bland annat hittade vi en spexig tandkrämstub som enligt annonsen kostade 19:- men som på kvittot visade sig vara 30:- dyrare. Ja se IKEA, när man inte ens kan lita på dig, vem ska man lite på då? Fick dock äntligen tag på galgar och kollektivet BJ66 är numera en vattenkaraff rikare, samt diverse burkar, växter och annat matnyttigt.



Eftersom Andreas hänger i Fillan, även då jag alltid tror han säger Finland, så övertalade han mig att följa med på LP-möte. Jag var trött som ett fä och hungrig som detsamma men efter en macka och en "Stockholms Juristdagar 10år"-tablettask var jag fit for fight. Är det föresten inte fantastiskt med såna där gratis grejer? Idag fick vi fairtrade cola o "Recidens" av Lycknis! Men för att komma till saken så gick vi på LP-mötet och det var en glädjefest med läsarsånger, vittnesbörd och bön. Gud är så grym! Brukar sällan känna sånt där enormt glädjerus men trots min trötthet var det helt sanslöst att höra om dessa människors räddning ur missbruk, misär och destruktiva relationer. Helt plötsligt får man ett nytt perspektiv på sina egna små bekymmer och framtidstankar.



Det var rejält med bön och det vilade som en fin atmosfär över salen. Alla bad för alla och en pastors ord etsade sig så fast i mitt hjärta att jag dela dem med er ikväll.



Gud vill att vi ska leva i dag. Njuta av den dag han har gett oss

Inga kommentarer: