2008-10-29

Vindsvåning I Like!

Sitter i mitt lila kök as usual och försöker plugga. Har hittills spenderat dagen med att, just det: plugga! Vaknade i Årsta och Johan bjöd på frukost, jag var dock inte hungrig men väl värt att nämna att han ändå bjöd på frukost! (Detta hör alltså inte till vanligheterna :)). Efter att ha knuffats ner till ICA ( Ja vi kan omöjligt gå jämte varandra utan att slåss, sätta fälleben eller bryta av avarandras händer) sa vi tackåhej och jag åkte hemmåt. Hann plugga nästan en timme innan det var dags att kila till Bollywood för en lunchdate med några fina kursare. Planen var att fortsätta "pluggfesten" hemma hos Lydia och trot eller ej, vi fick faktiskt riktigt mycket gjort i hennes (familjs) faktastiska vindsvåning. Ska jag stanna i Stocket vill jag bo där. Eller i alla fall i något lika flott! Helt lovely planlösning och så snyggt inrett och funktionellt och med balkong och jaaa. Helt underbart fin! Köket var en dröm och inredningen var en mix av antikt och design med otippade och roliga detaljer. Takbjälkarna och tegelväggarna fanns kvar och grunden gick i vitt. Ååååh, jag vill ha min egen lya nu och bara fixa och få utlopp för alla idéer. Me tydligt like!

Efter att kännt oss så gott som klara med allt utom de långa skrivuppgifterna skiljdes våra vägar och nu sitter jag här hemma igen och försöker känna inspirationen flöda. Funderar på att testa valsång och håller på att få en sockerkick efter att ha smällt i mig en hel påse torkad frukt. Vad är det med mig och att äta när man ska plugga?

Men yes, nu ska jag försöka. En kopp te och Chris Martin borde hjälpa mig att komma i pluggform!

Dagens plus: Johan finns kvar i mitt liv. Bästis.
Dagens minus: alla element är trasiga och jag fryyyyyyser.

1 kommentar:

Anna Westerlund sa...

imorrn ska jag ha värsta pluggfesten, heeela dagen, jippie!! (?)