2008-10-14

Barn av min tid?

80-talisterna – ångest

"80-talisterna köper kravmärkt mjölk, har luffat runt i Thailand och vill köpa unisexkläder till sina barn. De får ångest vid tanke på pensionssparande och smältande glaciärer. Befinner sig i ett konstant tillstånd av beslutsvånda. Vill välja rätt partner, rätt utbildning, rätt outfit, rätt karriär, rätt diet, rätt bostadskö och rätt kontakter."

Läst i gårdagens Metro. Tydligt att jag är barn av min tid och hjälp, på onsdag är sista dagen för att välja kurser till våren. WHAT TO DO?

http://www.metro.se/se/article/2008/10/13/00/5506-57/index.xml

6 kommentarer:

Johanna R sa...

ha! läst klaras blogg? ni är ju för söta...
puss

Anna Westerlund sa...

"barn av min tid" fou shizzle - jag med!

Anonym sa...

så sant så sant.

jag saknar dig..

Anonym sa...

galet på pricken sant

E sa...

gosh... that's me.

norpade förresten texten till min plogg. thnks :)

annacarin sa...

haha fantastiskt! vi är tydliga barn av vår tid. kaos och kris. vill träffa dig men du verkar ju tydligt ha fullt upp framöver. jag oxå, men vi hörs snart hoppas jag. skulle ju se Wall-E oxå :)
kyss.