2008-10-07

En ny dag för världen

Sov länge idag, men efter en intensiv helg hemma, varav två nätter i min barnsäng på en centimetertjock skumgummimadrass behövdes det. Men ack så skönt att komma hem!

Efter ett finfint nattsamtal med min kombo Sandra och hennes John reducerades mina sovtimmar rejält då klockan ringde tidiga 04.00 i fredags. En rask promenad till Centralen fick mig dock såpass vaken att jag inte krockade med någon gatsopare och lyckades hitta rätt tåg. Efter uppvisande av biljett, kändisspotting av David Batra och Gudrun Schyman (Jonas, I'm good!) slocknade jag och sov som ett lamm tills vi anlände till städernas stad: Nässjö. Där blev jag mött av fader H-G på stationen och sedan spenderades en heldag med la familia. Trädgårdsarbete och äppelmustbryggande är harmoni och glädje i dess sanna bemärkelse och efter en hård omgång Yatzy och Fia somnade jag sött framför TV:n till kvällens inspelade omgång av Dobido. Mina föräldrar har nämligen det som sin lilla egenhet. Det passar sig liksom aldrig riktigt att sätta sig ner klockan 20.00 utan istället ligger pappa på golvet fem i åtta och lasddar vår trogna VHS. Charmigt och väldigt typiskt mina föräldrar!

Lördagen inehöll "petit-chou"-bakande, liten stadsrunda med moder, servering på pensionärsträff i kyrkan och bäst av allt: Lovely häng med mina bästa i Jönköping! Alltid så fantastiskt fint att träffa mina folkisdarlings igen och bara inse hur bra de är och vilka otroligt underbara vänner man har, även efter att Liljet är slut. Blev som bästa dagen, toppat med miljöfilm och Fjällans grymma smoothies! Ställer verkligen på ett Lilje-kollektiv till nästa höst. På Hönö kanske?! (Har dragit igång projektet "Hus-på-Hönö" inför konferensen 2009. Om någon är sugen att joina så säg till så vi vet vad unge herr Åkeflo ska leta efter.)

Söndagen flöt på med gudstjänstfirande och familjehäng. Att jag saknar min församling! Grymt härlig känsla som faktiskt förvånar mig men ja, den är ju så bra! Stannade till måndagen då söndagsångest är en känsla som gärna attackerar mig. Hade inget i skolan och den där extra kvällen gör så mycket. Särskilt med en 17-årig lillebror som vill sova i mitt rum för att han saknar mig! Måndagsmorgonen blev mys med mor och frulle med Fjällan och Lisa S på Georges. Kort men gott innan färden bar av till Hufudstaden. Spenderade 4 timmar next to mr Hiding (God, I'm good!) och sedan mötte världens bästa Lalantha upp mig och hjälpte mig med väskorna till jobbet och sedan hem efter avslutat förvärv. Gillar Dagen skarpt, bättre arbetsplats får man nog leta efter och med Lalantha vid sidan var gårdagen som en fröjd. Hamnade sedan hemma hos mig och pratade om livet till klockan 2. Ja helgen var sannerligen förnöjsam och nu väntar råplugg.

AMEN

2 kommentarer:

Malin i Manchester sa...

härligt att få läsa lite om vad som händer i ditt liv.

och vad som händer i nässjö.

saknar dig
saknar nässjö.

vad tror du om att komma hem helgen v 43? då ska jag hem...
kram

Anonym sa...

next to hiding? på riktigt? lite avis..eller väldigt avis. =)

puss