2009-05-05

Befodrad till härligheten

ELSA LINNEA MARGARETA ELISABET NILSSON
1920-08-20 - 2009-05-04


Älskade farmor. Jag saknar dig så mitt hjärta brister. Du skulle ju aldrig dö, hur skulle du kunna gör det?! Du var ju min farmor. Min farmor med 72 kjolar. Som älskade sitt Frälsningsarmén, sitt Norrland, sin balkong när vårsolen tittade fram. Som hade spännnade saker i varje hörn i sitt stora, stora hus och kunde berätta dråpliga historier om sin barndom. Som alltid skrattade när jag berättade om mina senaste second-fynd och avskydde att förlora i Yatzy och Kinaschack. Min farmor som jag kunde krypa upp hos när jag var ledsen och som skrattade bort mina sorger. Det går liksom inte att förstå, men hon har fått komma hem nu. Hon har blivit befodrad till härligheten och fått gå in genom pärleporten.

Jag älskar dig jajmoj.

4 kommentarer:

k sa...

hjärtat. hon var verkligen som den sötaste av sötfarmödrar. stöd.

Anonym sa...

vad fint skrivet. tack jesus för att vi har ett hopp om den eviga härligheten.
kram malina

Jenny sa...

Malin jag tror jag dör själv, orkar inte detta!! Vill att hon skall komma tillbaka våran lilla älskade jajmoj

Ay-Kay sa...

Vännen, jag tänker på dig.