2009-05-18

KRYSTA!


Jag måste på riktigt ha livets roligaste, bästa, finaste hemgrupp. En helkväll hos Angelica med varma mackor, disskusioner om pastorsbeteckningen inom Pingst, Mariakult och att höra Guds röst. Som avslutning körde vi lite improvisationsteater, i sanning en fröjd! Tänk er själva, 8 tjejer som ska improvisera fram en dag på mödravårdcentralen, kan det bli annat än bra?! Jag vill vill vill vara gravid snart. Jag tror det är livets bästa, tänk en Elsa eller en Sixten i magen. Ja, jag har nog gett upp Bertil. Och Olivia och Oliver. Och Ronja och Birk. Och Barbie och Peter. Men först kanske det är dags att hitta den där mannen. Eller ta en sväng till Danmark. Det lär nog dröja X antal år iallafall, både med mannen och barnen. (Vilket i och för sig känns bra, att skaffa barn nu hade inte varit klockish precis.) Men att gå runt med en kudde innanför tröjan ibland, ja det är faktiskt riktigt harmoniskt!

3 kommentarer:

annacarin sa...

haha.
apropå bilden så älskar jag din lennart nilsson-bok! måste ha...

Tante Jul sa...

Jeg har hatt en Sixten i magen!
Det var helt fint, og nå har jeg ham løpende rundt i hagen, i huset, på meg og overalt ellers. Han fyller to år snart og er helt fantastisk :)

fny sa...

ge aldrig upp namnen ronja och birk..mitt bästa, kanske inte båda i samma familj, men om vårt barn heter ronja så kan ditt heta birk?puss