2009-05-11

Små stunder av lycka

När dagen känns som gråast och världen bara faller ihop finns det ändå små stunder av lycka. Stunder som är så värdefulla och ger så mycket glädje trots att de är så vardagliga, eller kanske just därför. De ger trygghet mitt i en stormig vardag och lyser upp mitt i mörkret, som vårsolen lyste över Riddarfjärden när jag åkte förbi i bussen på väg till Ellie och Linus. Och Ellie och Linus i sig, att få besöka deras otroligt mysiga, lilla lilla lägenhet med dess vidunderliga utsikt över världens vackraste stad. Att få äta mig mätt på gott bröd, cheesecake och dricka te i goda vänners lag. Vänner som är min hemgrupp, som jag känner mig så trygg och hemma med och verkligen kan prata med. Som lyssnar, förstår och ber. Som skrattar, kivas och disskuterar. Att gå hem genom ett vårvarmt Stockholm, endast i en tunn kavaj med upprullade ärmar, utan att frysa och under tiden prata med en fin kompis. Att få telefonsamtal fulla med kärlek och att slutligen få sjunka ner i min mjuka säng, njuta av att ha Stockholms mysigaste rum och ropa godnatt till Sandra innan drömmarna sveper bort mig.

1 kommentar:

miss Mia sa...

där ser du. du har så mycket bra i ditt liv.. fast det samtidigt är bra att sakna. då vet man att en person verkligen satt spår. du e go.