2009-09-12

Sun, sun, sun, here it comes.

Sitter på fönsterkarmen och låter höstsolens strålar värma min kalla arm. Att hoppas på så speciellt mycket färg vore lite väl fåfängt men en lätt solkysst arm är alltid trevligt. Blev en tidig morgon och jag har redan hunnit städa klart lägenheten inför kvällens begivenheter. 2,2 liter lingon ligger i en skål på bordet och väntar på att få sällskap av dagens kommande blåbärsskörd och imorgon blir det till att koka sylt. Igår spenderades kvällen framför Twilight och Johanna och jag satt som två fjortonåringar och suckade över Edwards och Bellas komplicerade kärlekshistoria samtidigt som vi trånade efter den förstnämnda. Nog för att Edward är det snyggaste jag sett på länge, men hela grejen att få bli lite småkär i en filmkaraktär är himla mysig. Och jag minns när mitt flickrum var fullt av Leonardo DiCaprios nuna, vilken följdes av Jim Morrisons och fram tills förra året, en affisch på OC gänget men bara för Seths skull. Nu har jag bara en cigarr-rökandes Torsten Flinck över sängen och nej, ingen direkt förälskelse där...

Förälskad är jag däremot i alla nya fina människor jag håller på att lära känna. Det är faktiskt (och jag vet att jag nyttjat det här uttrycket lite väl mycket) livets bästa att få upptäcka en ny person, som ett läsa en bra bok eller se en intressant film. Men som istället förhoppningsvis inte tar slut utan bara blir bättre och bättre. Tydligt bra!

2 kommentarer:

miss Mia sa...

Mmmm.. jag hade hanson. Var helt övertygad om att jag och Taolyr skulle gifta oss. Drömde om det en natt till och med. Ljuvligt. Inte mycket förälskelse i livet just nu annars.. (förutom i ditt då, som förälskar sig i allt! :) Jag gillar't!

Lina sa...

Alltså åh, Seth!! Han är och förblir mina drömmars man. På typ alla sätt. Jag smyger dock mer med min förälskelse, ingen affisch här. =)