2009-06-16

To be only yours

Är hemkommen efter en hysterisk ungdomshelg på Nyhem. Inte hysterisk rent generellt utan hysteriskt vad gäller jobb. Har försökt övertala små frikyrkokids att prenumerera på I K O N tio timmar om dagen, vilket kan vara oväntat ansträngande. Och att jag inte är den som ger mig innan säljmålet är nått, kan nog bidra till att jag idag känner mig som en trasa. Inser först ikväll hur slutkörd jag egentligen är, då jag började gråta över ett ägg som gick sönder... Dock är det skönt att gråta ut alla spänningar, all stress, all saknad och rensa liksom men för ett ägg... jaja. Får nog köra ett lite lugnare tempo resten av sommaren annars klarar jag det aldrig med livet i behåll.

Fick dock en rad matnyttiga insikter på Nyhem som jag vill dela med mig av.
- Pingst kan vara det sämsta samfundet vad gäller miljö och rättvisefrågor. På seminariet som hölls kring detta var vi, låt se, 4 som lyssnade.
- Frikyrkan är en vandrande Elle-tidning. Inklusive jag själv. Blev smått spyfärdig men antagligen kommer jag inte skärpa mig ett dugg vad gäller klädhets.
- Jag kan ha livets finaste killkompisar, utan hämningar.
- ÄR vi kyrkan eller konsumerar vi kyrkan?
- Frozenfeet-dans är det nya svarta, kommer slå hårt på Hönö!

Inga kommentarer: