2009-06-17

Mellanstora lillasyster

Sista dagen hemma på en månad nu. Rummet städas, väskor packas, projektet "rensa ut för tusan!!" avslutas med ett ledigt toalettskåp och ny plats i garderoben. Sen att 75% av det som rensats ut ska packas med upp till Stockholm är en annan femma. Inser mer och mer att jag inte bor hemma längre, även om mitt rum alltid kommer vara mitt rum och hemma ja, hemma är faktiskt Nässjö ändå. Stockholm är så klart också hemma fast inte lika tryggt och invant. Det är ganska tydligt hur mycket jag förändras när jag kommer hem till mamma och pappa. Jag blir gnälligare, slarvigare, egoistiskare och ja, några år yngre. Som mamma sa i julas, att jag är hennes mentalt sett yngsta barn. Jag trivs dock ganska bra med det, var nog lillasyster lite för länge innan David föddes och lyckades få livets snällaste lillebror som förstod vitsen av att låta sin 5 år äldre syster vinna i "Fia" redan när han var fyra. Men också att jag försöker jobba bort den dåliga biten med att vara yngst, det tyder på en viss mognad kan jag tänka. De positiva bitarna som att bli gullad med och omhändertagen och helt naturligt sitta i pappas och mammas knä vill jag dock behålla!

Hittade livets kaffeservis idag. Kan vara den tredje "livets kaffeservis" dock... Och att vi har ett helt hus i Hälsingland att tömma. Men den gick liksom inte att motstå, vit med röda ränder, väldigt 50-tal. Vill bli gift snart och bo i ett stort hus på landet med massa kids och mina vänner som grannar. Så kan jag och Fanny fylla våra stora hus med alla våra "livets fynd" och Klarran kan köpa designmöbler på tradera. Och alla andra måste också bo där. Tänk va, så härligt det vore att bo i en by vid en sjö med alla sina vänner. I stora vackra trähus och trädgårdar med växthus, grönsaksland, bärbuskar och frukträd. Och några djur för husbruk, ett par hästar och en utekatt. Någon som vill joina?

2 kommentarer:

fny sa...

åhh..jag vill joina..nu!

Johanna R sa...

i want to i want to