2009-06-08

Där får jag andas ut

Är back on track i Nässjö och ska snart krypa till kojs i mitt flickrum. Fick i helgen höra kommentarer om att det är konstigt att jag har det kvar men oj vad det skulle kännas hemskt om mamma och pappa helt plötsligt gjorde om det till... ja, kontor eller så. Som att bli utsparkad, hemlös eller kanske bara få navelsträngen ordentligt avklippt. Känner mig allt annat än redo för det även om rummet faktiskt blivit lite av ett allmänt "familjerum", vilket nästan känns som intrång på privat mark. Men så länge mina indienprylar får stå framme och samla damm, mina hemmakläder ligger ihopvikta i garderoben och mina secondhand-fynd belamrar varenda lediga yta så är jag nöjd!

Skulle egentligen kunna skriva ett inlägg så långt att ingen levande själ orkar läsa, för min helg har varit helt lovely, men jag nöjer mig med en +/- lista.

Helgens 7 +:
- Annikas möhippa. Gamla och nya vänner samlade för att fira tidernas tös med paintball, Högland, dans och scoutskjortor.
- Växthuset. Jag älskar det, jag vill bo i det, jag vill låta mina barn växa upp i det. Ungefär så. Vår trädgård är tydligt mitt livselexir.
- Stina-häng. 4 timmar "Kniven i hjärtat", te, dans, CPB, kubb, planering, fix, måsar, skratt och kärlek. Bästa kvinnan.
- Nattliga samtal om livet och allt vad det innebär. Att somna klockan fyra på morgonen när det börjar ljusna så smått.
- Mitt älskade Kupan. Hittade hela Per-Anders Fogelströms "Staden"-serie, inbunden, turkos och för 40:-. Tydligt fynd!
- Min hemförsamling. Så fin gemenskap, trygghet och omsorg. Jag blir nästan sugen på Nässjö igen.
-

Helgens 3 -:
- Svenskarnas låga valdeltagande. Jag skäms faktiskt. Här går människor världen runt i döden för demokrati och rösträtt och mer än hälften av vår befolkning skiter i att ta sitt ansvar.
- Saknad. Men som samtidigt innebär fina relationer. Vilket är positivt såklart.
- Sömnbrist. Men som faktiskt beror på att jag har haft roligare saker för mig än att sova!

Inga kommentarer: