2009-06-02

If I ever feel better

Har snöat i på Phoenix som tydligen gjorde livets spelning på Siesta i Hässleholm igår. Min festivalsommar blir en fredag på Way out west om jag hittar någon villig vapendragare. Trist, men jag antar att det är så att växa upp, man prioriterar jobb som ger pengar framför leriga, vilda, svettiga, underbara, fantastiska festivaler. Fy tusan vad tråkigt! Jag måste åka till Roskilde nästa år. Det är bara så. Kan vi inte bestämma det redan nu? Oavsett band, väder och biljettpris så åker vi dit, dricker Tuborg grön i solen, lyssnar på mängder av musik, duschar med PET-flaskor, sover i svettiga sovsäckar i skuggan av ett partytält, springer runt och chillar med tyskar och hamnar slutligen i ett trevligt camp där vi pratar fram till gryningen? Kan vi inte dyrt och heligt lova det nu? Och gärna en tågluff i öststaterna på det? Jag är nöjd med min sommar i år men nja, jag hade inte tackat nej till lite mer ledigt och lite mer lera.

För övrigt är det fantastiskt när vänner känner mig utan och innan och kan läsa av mig som en öppen bok. I live for you, I die for you cause you're the reason I breath. Ungefär så. Även om det låter som att jag är fjorton.

1 kommentar:

miss Mia sa...

jag gillar vänner som är som fjortisar ibland. mycket.. :)