2009-06-11

Summer lovin'

Sommaren har börjat bra om än ganska flängig. Var i Göteborg ett halvt dygn för bröllefix och systerhäng. Hann med en snabbfika, kattkel, olagligt små kräftor och en frulle i Haga. Fick dock lite storstadspanik, eller snarare "Nordstan"-panik och stressköpte en grön, konstig jumpsuit (som jag ska byta imorgon) innan jag flydde hem till Smålandet. Hade varit fint att stanna ett tag i Götet och träffa alla älskade vänner men imorgon börjar min sommar på speed så jag behövde en sista lugn hemmakväll. Som i och för sig blev allt annat än lugn med hetsiga diskussioner vid fikabordet. Som vanligt, som hemma och jag älskar det.

Min kalender är som tidigare nämnt ganska fullspäckad och därför har jag sammanställt en liten lista med mina "sommarmåsten". Om någon känner ett pirr i magen och hör en inre röst som viskar "jag vill följa med" är det givetvis mer än välkommet, såklart!

MALINs SOMMARLISTA:
-Nattbad i sjö eller hav. I luv it!
-Liseberg och Grönan.
-"Allsång på Skansen" såklart.
-Nattliga promenader med samtal om livet.
-Nattliga fikor hos vackra vänner.
-Minigolf.
-Bad i Vättern.
-Kubb och park-picknick.
-Stockholms skärgård.
-Hälsa på i sommarstugor; Skagen och Falkenberg.
-Massa loppisar.
-Morgonbullarna på Aleks konditori.
-Båtåkande.
-Spelkvällar, dagar, mornar, nätter. Fia & Memory for life!
-Grill med sommargänget.
-Cykelturer (gärna och helst vid Göta kanal).
-Göteborgs skärgård (eller ja, Donsö).
-Utekväll(ar) i Stockholmsnatten.
-Glass.
-Uppleva "SommarStockholm" på alla vis.
-Läsa ungefär fjorton böcker.
-Rensa i mammas rabatter.
-Hänga massa i växthuset och övernatta där.
-Plocka massa bär och tillreda diverse sylter och safter.
-Äta massa bär och rabarber.
-Sy klart bröllopsklänningarna. (Sy massa i övrigt.)

Nåja, jag nöjer mig nog så. Och att jag är tidsoptimist i allt förutom tåg och flygtider så ja, om hälften blir genomfört får jag anse mig väldigt nöjd! Det är ganska mycket "natt" i min lista. Men det är också det som så tydligt är sommar. Varma nätter när man kan vara vaken, för inga måsten pockar på dagen efter. Total frihet. Och att jag har utelämnat allt med konferenser och dylika kristna sammankomster handlar inte om någon trossvacka utan bara om att mitt sommarjobb för IKON innebär ungefär 13 stycken kristna galej.

Så imorgon kilar jag till delmål 1: Nyhems ungdomshelg. Det blir hårt och karismatiskt i hope. Bloggen kommer nog dock få en liten svacka nu men misströsta icke, I'll be back! ( Och det här inlägget blev så långt så det kan med fördel läsas i omgångar!)

1 kommentar:

miss Mia sa...

falkenberg. jag känner mig träffad.. :) välkommen om du hinner!! å mallan-ballan, ha en underbary sommar.!!