2009-06-25

I denna ljuva sommartid

Sitter jag inomhus och jobbar på min lediga dag. Inget går som jag vill, ingen gör som jag vill och allt för många tycker och tänker saker som jag inte vill. Ungefär så. Jag kommer vara ett vrak på alla vis efter sommaren, eller så är det här bara ren och skär och ytterst överdriven frustration i kombination med stress och besvikelse. Kan vara, men livet är inte särskilt roligt idag för det.

Jag är ganska barnslig kan tyckas. Eller ja, det tycks så också. Men hellre vara en barnslig känslostorm med höga förväntningar på livet och än en mogen nickedocka som är slav under samhällets krav och förväntningar. Jag vet inte. Kanske en kombination av båda är det bästa. Eller att ta mitt pick och pack och en kär vän (STINA?! Kom igen baby!) och dra iväg en till en sorglös söderhavsö. Fly vuxenlivet ett tag till. Eller bara sluta gnälla och acceptera att jag har ett jobb jag själv har valt och som är mer en heltid, att människor kan göra mig besviken, att alla dagar inte alltid är en fest och att livet är fullt av sorgeämnen. Och gå ner till Nybroviken och ta en glass/öl med Susanne innan vi försvinner in i Stockholmsnattens dimma.

2 kommentarer:

miss Mia sa...

kom igen malin kom igen!!!! du klarar det galant stjärnan. hoppas du njuter lite emellan åt. det är viktigt. puss*

E sa...

ta med mig in i dimman. värmen är ett för lyxigt i-landsproblem just nu.