2008-11-25

When I wake up in the morning

Så är det så fasligt jobbigt att kliva upp! Som i morse, när jag hade ställt klockan på 07.30. Då hade jag ändå för ovanlighetens skull lagt mig runt elva. Visst, jag och Sandra låg och pratade en stund tills hon somnade mitt i konversationen (det finns fler som jag!) men jag somnade inte senare än halv tolv. Och ändå, i morse gick det bara inte! Antagligen beror det på att jag innerst inne vet att jag inte "måste". Inget jobb, ingen föreläsning eller tåg att passa utan bara att komma ut sängen för att hinna med min dag! Och det är så svårt! Varje morgon har jag samma problem, jag snoozar mig till sömns minst 5 ggr efter utsatt tid. Nej, jag håller med Maria där, Snooz-knappen är Djävulen själv! Jag borde köpa mig en hederlig gammal väckarklocka, ställa den på andra sidan rummet så jag ändå kommer ur mitt varma, sköna sängnäste.

Några andra bra tips på hur man kommer upp på mornarna?

4 kommentarer:

Anonym sa...

är rubriken från den där fina låten i den dära resereklamen u know? tycker den är så himla fin iaf:) puss

Anonym sa...

"...and take a look at my clock, it's way past noontime and I'm late for work. Tell me tell me, what did I make wrong? Nothing goes right with me, must be I've been smoking too long."

Anna Westerlund sa...

tyvärr inte, jag är precis lika värdelös. till råga på allt sover vi med balkongdörren öppen så det är iiiskallt när man vaknar... då är det inte precis lättare att kasta av sej täcket vill jag lova!

Karin sa...

det går inte. jag vaknar alldeles för sent, alldeles för ofta. klockan ett i går. och nu? klockan är lite över nio och jag är stolt!