2008-11-09

Och fast jag ofta längtar bort är jag kvar här ändå

I den värld som jag känner och begriper
Och fastän vintern är för lång
Och kostymen lite trång
Är det här den värld jag känner och begriper

Sitter uppkrupen i min säng, Sandra snusar lugnt i mörkret och jag ska snart joina henne och krypa in i sömnens lugna varma famn. Imorgon är jag LEDIG. Ledig, ett ord som är honung på mina läppar. Honung med turkisk youghurt och björnbär. Har haft en så sjukt stressig helg, eller ja vecka. Som följde på en redan ganska stressig vecka. Två tentor, jobb som tar för mycket tid, sömn som prioriteras bort och mat som glöms bort att ätas. Hallelujah!

Är ganska mör och känner hur en rar liten förkylning kryper på. Men jag har inga krav, inget som måste göras så ja, det går ändå an att snora och hosta lite. Det är konstigt egentligen hur kroppen anpassar sig efter ens schema. "Nehej, nu har Malin jobbresa t.o.r Jönnet, tenta på 4 timmar, två fester på samma kväll och sen övning till Sjungande Julgranen. Vi kan vänta med förkylningen tills efter det." Jag gillar min kropps förnuft, way to go!

Har trots all stress haft en hyvens helg. Det blir som alltid när jag ska trycka in livets alla saker på samma helg att jag liksom inte hinner njuta förän efteråt. Men vänner, dans, Jensens chokladmousse, rödvin, nya bekantskaper och frid i själen har ändå gjort helgen grymt bra och det är det roliga man ska fokusera på. Nu blir det Music & Lyrics, sovmorgon imorgon!

Inga kommentarer: