2008-11-14

Stad i ljus

Eller lägenhet i ljus. Eller brand i ljus. Eller lägenhet i brand.

Var lite i riskzonen igår minst sagt. Då var lägenhet är iskall tänder vi massa ljus och ibland händer det att någon glömmer att släcka. Detta i kombination med för små ljus som rullats med toalettpapper är mindre bra. Detta i kombination med en eld- och värmerädd Malin är mycket dåligt! Var mitt uppe i ett samtal med Anders igår om att hyra hus på Hönö över konferensen då jag ser att ett av våra ljus brinner lite väl häftigt, ståendes alldeles invid trälisten på fönstret. Jag börjar frenetiskt blåsa, samtidigt som jag pratar med Anders. Efter en stund undrar han vad jag gör och först då säger jag att det brinner, får panik och ropar på Sandra. Sen lägger jag på och ja, Sandra får styra upp allt. Ingen fara egentligen men jag blir lite nervös över min reaktion!

B.t.w så måste vi/jag flytta efter nyår. Inte det roligaste i livet alls så om någon känner till något boende i Sthlm för 1-3 personer så kan ni ju hojta!

Inga kommentarer: