2008-11-19

En hyllning till LISTAN

Listor! Vad vore mitt liv utan alla mina listor? Jag blir nervös om jag inte har min kalender eller en anteckningsbok nära till hands, för så fort en idé eller något som ska göras dyker upp kan jag blixtsnabbt skriva ner det så jag INTE glömmer bort det. Fantastiskt bra i teorin och faktiskt även i praktiken. Mitt stressiga liv behöver tydligt en struktur och kalendern är min andra bibel. Det är också skönt att varje kväll skriva ner alla måsten på min ständiga "ToDoToday" lista jämte sängen, så jag kan släppa oros och stress-tankarna när jag ska sova.

Jag vet inte om jag är ironisk. Har tydligt en hatkärlek till mina listor. Struktur eller ständiga krav som hänger över? Har nog mer en hatkärlek till mitt liv just nu. Gaaaah! Typiskt mig att engagera mig i jordens alla aktiviteter plus skola, jobb och bostadskris. Samtidigt som jag är i en tydlig framtidsförvirring men ja, jag har ju ältat det förr och verkar ändå inte kunna hoppa ur mitt ekorrhjul. Malins klagovisor kanske borde vara bloggens namn?

Min själ mår dock bättre och bättre och det tackas för.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Listor.
hur skulle våra liv se ut utan dessa listor som hjälper oss att klara av dagarna?
dessa fantastiska listor...

annacarin sa...

det gläder mig att höra att själen mår bättre. min själ kommer att må bättre när jag får träffa dig igen. nästa vecka kan bli väldigt tight, men sen kanske??
puss.

E sa...

vi är tydligen två kalenderslavar också. hoppas din helg varit som planerad och samtidigt fantastiskt impulsiv kära du. x.

Anna Westerlund sa...

jag har oxå en anteckningsbok bredvid sängen... i den skriver jag varje kväll ner 3 saker jag är tacksam för! (det måste vara olika saker varje gång) och så skriver jag oxå ner nåt jag skulle vilja göra typ "jag skulle vilja bjuda hem den å den på fika"... kan varmt rekommenderas:)