2009-04-15

Äntligen på väg

Sitter på Swebus på väg hem till Stockholm. Skrev precis ett inlägg om min kanske inte alltför positiva resupplevelse och ja, min aversion mot Swebus generellt. Så tryckte jag på "Publicera inlägg" och allting försvann. Finns det något samband mellan denna censur och de höjda biljettpriserna? Har Swebus måntro anställt en stab hackers som kontrollerar hur deras (värdelösa) internetuppkoppling nyttjas? Självinsikt, självkritik och service är tre ord jag i så fall vill förmedla till er på Swebus, något ni bevisligen lider stor brist på!

Sitter som sagt på bussen. Har facebookat, pluggat, dagbokat och jobbat. Som effektiva 5 timmar genom vårt vårvackra Sverige. Lämnade ett molningt Småland och en lovely påsk bakom mig. Den har varit som balsam för själen med finfina vänner, promenader med mor och välbehövliga samtal om livet. Som en lugn helg, inte överfylld av planer eller bokade fikor utan spontan och avkopplande. Jag har insett att det jag behöver för att må bra är att inte stressa ihjäl mig, inte fylla varje ledig sekund med aktiviteter utan kunna försjunka i Röda Korsets bokrum ett par timmar eller spontant ta en lunch med Kajsa. Den här påsken har varit som det bästa och för första gången ser jag verkligen fram emot att åka tillbaka till Stocket. Tack Jesus!

1 kommentar:

Mary sa...

I know the feeling..:)
Hoppas du har det förträffligt där uppe.!