2008-12-08

Min resa var mot solen

långt bortom alla slutna rum,
Där allting är oändligt, och alla gränser har förevigt suddats ut.
Jag ville se miraklet, och höra ord som föder liv,
Bli buren av en styrka, som bara växer när jag anat mitt motiv.

Tommy alltså. Vilken man, vilken röst! Och Py sen, hennes talang när det kommer till låtskrivande är sanslös.
Sandra sussar som vanligt på andra sidan rummet, i vår lägenhet som vi får bo kvar i! Är det inte fantastiskt så säg. Julstjärnan glimmar i fönstret och det enda som fattas är ett vintervitt Stockholm utanför fönstret. Är inte redo för sängen än, så mycket känslor och tankar som snurrar i mitt huvud. Tänker att en kopp te och en dust med dagboken borde göra susen för en ung kvinna som jag. Men först helgens bravader och tankar sammanfattade i någon slags lista.
  • När man/kvinn fyllt 20 är man/kvinn alltså kvinna. Inte längre flicka eller tjej utan kvinna. Scary som tusan!
  • Jag blir aldrig kär i blonda killar. Inte på riktigt. Mellanblonda kan funka men aldrig aldrig att jag har blivit knäsvag för en Emil-blond pojkslyngel. Däremot mörka, lite håriga män, gärna en bit längre och med kreativa intressen. There you got me!
  • Debaser Slussen ger mig Stockholmsnattens bästa utekvällar.
  • Musikaler is the shit.
  • Det blir aldrig tråkigt med glitter! Inte ens på badrumsmattan, i stövlarna eller på knäckebrödsmackan.
  • Jag älskar att dansa. Fantastiskt koreograferade á la Julgranen on stage eller kreativ och hett á la backstage. Min bästa move är "föder ett barn som blir världens ljus." Jag lovar.

BIG LOVE - yours forever and ever in harmony

3 kommentarer:

Anonym sa...

ska tänka vidare på det dära med moves men en självklarhet som min blivande man måste ha:
.händig, och ska gärna kunna en eller två saker om bilar..
+ 100 saker till men det kan vi ta en annan gång..


Vad roligt och bra att ni får bo kvar, hur kommer detta sig?

du är bra.
vi måste se till att ses snart.
Jul i nässjö?
kramar

Johanna R sa...

favvo moves... eh inte så många moves. snarare stillasittande i soffa me boken vet du =)

framtidens dröm... ja du. nåt svagt har ja ju för långt hår. fast inte så viktigt. längre o större än jag, vill känna mig trygg, go o mysig famn o krypa ihop i. nån som uppskattar mitt hemmafruiga jag såklart! Gärna boknörd som har vett att ta det lugnt framför brasan me nåt varmt o en bok i knät! =) helt klart ultimat!

k sa...

mitt favvomove är utan tvekan myrsloken. på stark andraplats kommer stampa med foten först lite lätt och stegra sen högre och högre.