2008-12-17

Boy I think that I'm in love with you

Har one of those pluggnätter. När jag dricker kopiösa mängder te och konsumerar skräpmusik för att aktivera mina trötta hjärnceller. Har dock gått över mer och mer till julmusik och mitt tidigare frosseri av kokta grönsakerna har bytts ut mot hemmagjort julgodis. Om två och en halv timme ska flickorna och jag upp och sjunga för Hannah och förhoppningsvis är jag lite klokare på Somalia-Kenya-Etiopien och deras inbördes relationer då. Jag gillar verkligen att läsa Internationella relationer och återigen slås jag av tanken hur klokt det är att plugga dagtid, att använda den tid jag faktiskt har för att plugga, den tid min skola har gett mig för att plugga. Det är smart, vettigt och sådär alldeles perfekt genomtänkt. Men jag faller visst inte så lätt för det som egentligen är alldeles uppenbart utan spenderar hellre mina nätter framför en flimrande skärm, inlindad två tjocka filtar och min "tröja jag kan töja ut så hela jag får plats tröja".

Jul, jul strålande jul, boy I think that I'm in love with you.

1 kommentar:

E sa...

ååh du sköna dam!
nattetid är sovatid.


men som jag just skrev till min aussievän
-waking up early is a life long process

och jajemän vad vi ska fortsätta vara nattugglor!
(iaf tills singeltiden når sitt bästföredatum)