2008-12-09

Her eyes is behind the drapes

Alltså på riktigt, Mew ger mig gåshud. Det är nästintill andligt och jag ryser ungefär lika mycket som när Erica sjöng "Fields of Gold" i kyrkan sista veckan på Liljet. Som jag grät då. Och idag, mitt i julstress och julklappshets på H&M Drottninggatan, så trängde Mew igenom alla skrik, skratt och stressad röster, rakt in i hjärtat. Det var stort på ett sätt jag inte kan sätta fingret på och alla minnen bara välde över mig. Mina Indienresor, Johan, vänner, Hönö, ja allt som är så starkt förknippat med bandet som regerade min iPod under nästan två år. Jag var tvungen att gå hem, ladda Spotify med alla 4 skivor och bara sitta och lyssna. Magiskt.

Spotify är förövrigt min nya bästis. Gudars skymning så bra! Hörni, ge mig lite bra låttips nu, som Kylies Wow. Den är en hit fo'sure.

4 kommentarer:

Johanna R sa...

åh ericas röst o fields of gold. himmelsk blandning!

Karin sa...

i love mew too!

k sa...

eller hur! jag älskar wow. such a rush, RUSH, rush is never ending... lovely.

k sa...

fast okej, fler låttips. (har du bjudit in syrran förresten?)

all these things that i have done - the killers

life in technicolor ii - coldplay

this boy (feat. loney dear) - i'm from barcelona

jag fann en bok - bo kaspers orkester

tricycle - psapp

karl-bertil jonssons julafton


japp! enjoy darling