2008-12-28

Andas värme

Sitter i min säng hemma hos mor och far. Det är min barnsäng, en vit träsak med snirkliga gavlar som jag till min mors stora förtret alltid dekorerade med klistermärken. Först var det mest Bamse, blommor och gulliga änglar. Med åren fick de sedan konkurens av Hanson (Zac var klart snyggast!), Spice Girls och glittriga, lite sådär fjortistuffa stjärnor. Mina favoriter idag är djuren med rörliga ögon, ni vet sådana där mjuka lite tjockare märken med utstående plastbubblor med svarta små korn i (ögonen).

Min jul har varit fin; pepparkaksbak, familjehäng, vänner, släkt och skåneland i en salig blandning. Lata mornar med frukost på sängen och en bror som ser mig som ett praktiskt träningsredskap. Bättre än så kan det knappast bli! Tyvärr har det på vissa sätt blivit lite för bra och min kära klänning som jag jagat så till Sam&Frans brölle sitter väääääldigt tajt just nu. Men te och frukt går mycket bra att leva på och ett salladsblad då och då förgyller min diet så I shall not complain!

2 kommentarer:

k sa...

då är vi ju två, syster! fantastiskt. dock kom jag ändå i min idag igen. kanske var ostkakans omedelbara effekt häromdan. menmen.

Anna Westerlund sa...

kanske sugen på att haka på det nyttiga livet och strävan mot beach 2009?!;)