2009-08-31

Impossible

Sitter hemma i Stockholm igen och den här gången kommer jag faktiskt bli kvar här ett tag. Skolan har tagit fart, SL-kortet är inhandlat, ikväll var det bönegrupp med mina bästa och imorgon börjar jag och Susanne dansa Lindy Hop. På onsdag ska jag visst börja som scoutledare och nej det är inte ett skämt, men Lisa är mitt stöd och ska återuppväcka scouten i mig. Har haft som de bästa dagarna hemma också med en Visingsö-utflyckt med mina gullungar Kajsa, Klara och Stina, grill hos bästaste Malin och framförallt min älskade systers bröllop. Ja ni märker ju hur adjektiven flödar, livet är himla fint just nu!

Jag mår oförskämt bra och har som grädde på moset bakat livets godaste bröd. Eftersom det är sådär "smälter i munnen"-gott tänkte jag dela med mig av receptet:

"Emelie Bergs Bröd"
8 dl yoghurt/fil
1l mjöl av alla de slag
4dl havregryn
1dl linfrön
1dl solrosfrön
2dl hackade valnötter
1dl sirap
4tsk bikarbonat
lite salt
1dl russin
1dl torkade aprikoser
Grädda på 200'C i 60 minuter.

Inga kommentarer: