2009-08-12

I'm wide awake, it's morning

Jag är i Stockholm ett par dagar nu och avnjuter storstadens fröjder. Hittills har det varit mer än fullt upp då second hand-rundor, fikor, luncher och häng avlöst varandra. Totaly Lovely! Har lyckats med bedriften att hitta THE KLÄNNING till systra mis bröllop och att måla om Avlis köksfönster, stående på fönsterkarmen utan att trilla ut. Imorgon blir det skojakt, jobb och förhoppningsvis en eller ett par dejter till innan det bär av till Götet och Way out West. Gud vet när jag kommer tillbaka till huvfudstaden så det gäller att njuta till tusen.

Stockholm tar andan ur mig gång på gång och det finns så mycket kvar att uppleva, göra, se, känna, smaka och lukta på. En genomregning onsdag i juli, satt jag i en bil på en parkeringsplats i Borås och kände mig lika mulen som himlen utanför. Tårarna rann i takt med regnet och klumpen i halsen var lika tung som den fuktiga luften. Då skrev jag ner mina höstdrömmar för att släppa in lite förväntan och förhopning i allt det mörka och dystra och den listan bär jag med mig, renskriven i min kalender. Jag blir som lycklig bara av att titta på den, som att hälften är vunnet bara av att läsa "koka blåbärssylt" och "teater på Dramaten". Den här hösten kommer bli sjusärdeles bra, det känns ända in i märgen!

Inga kommentarer: