2009-08-31

Call my name

Redan när jag var liten tyckte jag att Nilsson var det tråkigaste efternamnet denna värld skådat. När jag sedan fick höra att farmors flicknamn var Emmoth och att det antingen härstammade från en engelsk adelsman eller möjligtvis en förrymd engelsk mördare kändes det givet att jag skulle byta så fort jag fick möjlighet. Från början tänkte jag att det skulle bli när jag stod framme i kyrkan och sa ja till någon trevlig karl men när farmor gick bort i våras bestämde sig jag, min kära syster och vår fina kusin oss för att det var dags. Farmor var en av de viktigaste människorna i mitt liv och att bära hennes efternamn känns så himla bra och rätt, trots att det ändå är ganska läskigt att läsa sitt nya namn på Telia-räkningen. (Den är ganska läskig den också!). Så när Jenny och Daniel skred till altaret i lördags var det inte bara hon som blev Jenny (Johnsson) Emmoth utan vi hakade på. Så Malin Christina Linnea Emmoth it is och kommer så vara, ja för alltid troligtvis!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Du Malin det blev visst Jenny Emmoth Johnsson....

Anonym sa...

bra val, hade också bytt om jag fått läge / en nilsson