2009-10-12

När orden får bli mina egna

Du omsluter mig på alla sidor
och håller mig i din hand.
För bara i dig har min själ sin ro.
Du min frälsningsklippa,
en säker tillflyktsplats.
För om jag inte får falla i dina armar,
vems armar skall jag då falla i?


Jag andas ut min ensamhet,
jag andas in att jag är din.
Jesus, allt till Jesus.
Allt jag är och har och längtar att få bli.
Det är bara i, din vilja som min frihet är.
På dig min Gud förtröstar jag.
Kärlek vid som oceaner.

Låt din vilja ske.

2 kommentarer:

E sa...

Du har fått en award. Kolla min sida för regler.

Unknown sa...

Hej!
Du skriver om Jesus.

[Att skilja åt] Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.

Ribi Yehoshuas – Messias - ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i ”Moseböckerna” och den förvrängdes sedan av hellenister [not 1]. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias - efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”] och de gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” icke-selektivt; och för att följa Messias idag krävs det att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna”. [not 2]

Ribi Yehoshua predikade inte ”evangelium”. Han undervisade det budskap som Messias var profeterad att ha enligt den judiska Bibeln.

Han var en människa – ingen ”inkarnerad människo-gud” - och undervisade att man skulle be till Fadern, inte att man skulle be till Jesus.