2009-01-28

That's why I love you.

Jag har skrivkramp när det kommer till Nationalism. Nu är det 5 timmar sen jag satte mig för att knåpa ihop min förbenade "Critical Review", om man bortser från gårdagens ofruktbara försök som istället ledde till storkok, kökstädning och botaniserande bland Fanny & Hannahs bortsorterade kläder. Som att jag behöver mer kläder liksom. Snacket om min överfulla garderob på Liljet går runt även i år och ja, det fanns ju en anledning till att jag och Klarie körde 6 ombyten på Melodifestivalen...

Sitter på SU och trivs med mina fina kursare. Ingen av oss arbetar särskilt effektivt så jag antar att vi inte har livets bästa inverkan på varandra. Men jag gillar hänget och känslan i biblioteket, alla studenter som sitter och nöter in ny kunskap, bildar sig och utvecklas som människor. Vi är ju Sveriges framtid gubevarsh!

Livet är väldigt fint trots allt. Har bockat av ett antal punkter på dagens lista så jag är ändå hyfsat nöjd. Mina vänner är ständigt de bästa som finns och i helgen får jag träffa familjen. Hermans Ekohandel har öppnat runt hörnet och underlättar min matpolitik och får mitt samvete och mitt miljöhjärta att slå i takt. Det finns få saker som får mig att må så bra som att gå hem från affären med tygkassar fyllda endast med ekologiskt och rättvisemärkt. Testa, det är liksom en välsignad lyckokänsla och man känner sig väldigt Jesus-lik och revolutionär!

4 kommentarer:

Johanna R sa...

Amen sister!

Anonym sa...

Sannerligen, det är verkligen en härlig må-bra-känsla när man bara handlar bra saker som är bra (eller i alla fall bättre än alternativen) både för människor och miljön..

men är det ett nässjöbesök som är inplanerat eller kommer familjen upp?
jag ska till nässjö söndagkväll, är du kvar då?
du är bra du!

Anonym sa...

är ni sånna där hycklare eller? som tror att man kommer till gud för att man gör bra saker.? skoja lite..:)

E sa...

tokbra! men vad kosta?