2009-01-14

Hey modern days!

Jag hade visioner för bloggens första inlägg 2009. Visioner om någon slags förändring av både blogg och funktion. Men jag är tydligt för trött för att ta tag i det nu. Det kommer en tenta-vecka nu ser ni så det lär bli ett överflöd på inlägg as usual och kanske blir det något revolutionerande och fräscht. We'll se we'll se.

Klarran sussar på mitt golv och jag har jobbat en timme. Tydligt att man är saknad efter en helgs frånvaro. Flydde till Åre ett par tre dagar och har precis landat hemma i storstadsstressen. Saknar fjällen och inser att tre skiddagar på ett år är minst 7 för få så om någon är sugen på en tripp norröver eller vet någon hyvens och BILLIG resa är jag på!

Annars är allt som vanligt. Malin är en förvirrad ung tös som inte vet något om något och får framtidsångest titt som tätt. Framtid, relationer och karriär är vad mina tankar kretsar kring 24/7 så därför har jag gett mig själv några budord inför 2009:

-Du skall börja träna så att du mår bättre i kropp och själ
-Du skall planera, strukturera och prioritera så att du slipper stressa
-Du ska unna dig att göra roliga saker och utveckla intressen
-Du ska ta tag i alla 1000 projekt som ligger och skräpar
-Du ska hålla dig ifrån manfolk och bara umgås med fina vänner
-Du ska bli som en positiv och harmonisk person

Lite lagom sådär tänkte jag, inte värt att sätta ribban för högt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

inte sätta ribban för högt!? men söta syster 1000 projekt är nog lite väl mång nöj dej me två lr tre!

Puss*

annacarin sa...

haha. sötnos. ser fram emot att ha dig sussandes intill mig igen, som in the good old indian days.
skönt att du sätter ribban så lågt ;) men framförallt gillar jag budordet att hålla dig från manfolk...borde ju betyda att lilla jag som icke-manfolk kan få chans på dig i år :) på ett otroligt icke-sexuellt sätt, vill säga. wee.

Anna Westerlund sa...

jag kan skriva under på allt utom det näst sista!