2009-01-17

När natten är alldeles för lång

herre,
du vet vad som ligger på mitt hjärta,
du ser vad som tynger min själ
du har läst alla tankar av oro,
du känner min förvirring så väl


när orden inte räcker till,
när jag inte kan fortsätta gå
när mitt inre vill brista i bitar,
finns du där att kasta sig på


och du lyfter mig upp i din famn,
du vaggar mig sakta till ro
du älskar mig fullständigt hel igen,
och fyller mitt hjärta med tro


jag stapplar framåt med min hand i din,
snubblar och tvekar igen
men genom allt finns du där för mig,
Fader, Gud och Vän


mina ord känns för tama,
min lovsång alltför svag
men din kärlek lyfter mig
bär mig varje dag


i din nåd får jag vila,
i din nåd får jag gå
i din nåd vill jag stanna,
som den minsta av dina små

1 kommentar:

Anna Westerlund sa...

åhh... underbart! vart kommer texten ifrån?