2009-07-20

Du är min man

Mitt rum kändes väldigt tomt och ödsligt i natt så efter att fåren blivit ett par tusen gjorde jag genidraget och flyttade över till mammas och pappas säng. Där somnade jag bums och sussade sött tills pappas klockradio väckte mig med Benny Anderssons Orkesters slagdänga number one. Himla fint på alla vis och jag myste alldeles ensam i den stora dubbelsängen tills solen kittlat mig länge nog och magen kurrade lagom mycket. Efter att ha hälsat mig själv välkommen till en ny härlig dag insåg jag att det faktiskt var läge för min bästa morgonrutin! Rutinen kräver följande utrustning: En stor, djup frukostskål, lätta fötter som villigt springer i daggvått/regnvått gräs, en prunkande trädgård och flinka bärplockarfingrar samt ett mysigt växthus att avnjuta "kall fil med hallon, smultron, körsbär och vinbär". Till det gärna en kopp Earl Grey, en knäckemacka med ost, p4s morgonradio och samtal med kungars kung. Totaly lovely ska jag säga er!

1 kommentar:

miss Mia sa...

jag älskar att läsa din ord Malin! underbary. skönt att veta hur du har det, vad du tänker, trots att du känns farligt långt borta ibland... tycker om dig. var rädd om dig.