2008-09-29

Bonjour tristesse!

Jag har så mycket tankar i huvudet. Min hjärna är en enda ostrukturerad härva och min kalender och jag har precis haft en het dejt. Det känns som om varenda helg fram till jul är uppbokad och kvällarna fylls snabbt av fikor, jobb och BJ66-häng. Me like men mitt största problem just nu är min rastlöshet/stress över livet. Craziness. Så om någon läser (Gör någon det?) ge mig lite feedback, lite vishet och vettiga förslag.

  • INDIEN: Jag tänker på Indien i snitt 100ggr om dagen. Jag ser indier överallt, jag äter indiskt, jag känner indiska vindar och dofter och blir alltid helt varm i hjärtat. Tanken på att åka tillbaka är mer än lockande, skräckinjagande men lockande. Som en kallelse? Någon med vettiga connections up the stairs som kan ge mig råd?

  • SCHTAAN: Jag bor i Stockholm. Jag älskar Stockholm. Men jag är så grymt rastlös. Att läsa en kurs är ovärt till tusen när man har 3 föreläsningar á 2h i veckan och mest bara dötid dagtid. Vad ska jag hitt´på? Jag promenerar mig runt, runt i stan men jag är Malin och Malin behöver struktur. Malin behöver en aktivitet. Soppkök, hundvakt, vad som liksom. Någon med ett briljant förslag eller dötid att slå ihjäl¨tillsammans med mig?

  • VÅRTID: Snart är det vår. I alla fall enligt högskoleverket. What to do? Var, när, hur? Måste söka inom 2 veckor men jag är helt tom. Att läsa en kurs är helt värdelöst och vill jag stanna här uppe? Jag saknar att skapa, att skriva, att måla. Men mest saknar jag Liljet.

  • LIVSKRIS: Det är dagen innan den månatliga kvinnodagen och det hör till med livskris. Men ändå, att jag alltid blir som ett vrak dagen innan! Saknar en famn att krypa in i, trygghet på riktigt. Johan tågluffar och jag saknar honom. Han är min bästa, min bästa vän och stabilitet här i stan även om det är svårt ibland. Jag hatar SJ och har klimatångest till tusen. Köpstoppet tär, för dagar som denna vill jag tröstshoppa. Jag ägnar min tristess åt för mycket film och internet men kan inte njuta för jag anklagar samtidigt mig själv för att slösa bort mitt liv. Som sagt är det dan före dan och jag är depp.

Ska hem i helgen. Blir som det bästa. Fly från stan, stressen och tristessen. Leka i Jönk, krama mina bästa vänner, baka med mamsi. Kärlekshelg.

3 kommentarer:

Johanna Renling sa...

men mitt hjärta, min bästa bästa syster malin! Jag läser. varje dag o hoppas på nya uppdateringar =) Jag finns. Alltid. Ring mig när som du behöver. dag som natt.

Anna Westerlund sa...

och jag gillar din! livskris vid 25 I hear you, (Sofis mode hade t o m en artikel om detta fenomen i senaste numret!) vad ska jag bli? vart ska jag bo? vem vill jag vara? men varför spelar det eg sån himla roll vad man ska bli? det är väl den man är varje dag som är det viktiga?

Anonym sa...

hej söta malin. kan ju helt klart känna igen din rastlöshet men jag har ett hett tips: koncentrera dig på att du har sjukt tråkigt, tänk på hur tråkigt du verkligen har det..då förlorar det substans och du får typ roligt istället. sen kan du oxå tänka på mig eller andra rastlösa människor, för du är ju aldrig ensam. testa! se på film kan föresten vara ganska allmännbildande...kan du ju tänka:)