2008-09-15

Bajen i mitt Hjärta(IF)


Var på fotboll igår. Fick se mitt älskade Hammarby lida en försmädlig förlust mot bönderna från "Kama" (Kalmar med lokaldialektalt uttal). Det var dock en fest och jag tror få lag har så trogna och stöttande supportrar som Bajen. Och sjukt kreativa när det gäller att komponera hejjaramsor! Vi lyste igenom i stora delar av andra halvlek, även i slutet av första och 2-0 målet var allt annat än rättvist. Matchen slutade 2-1 och det hade suttit fint med oavgjort men icke. Som sig bör klagar jag även lite på domaren, men faktiskt, ibland tror jag att han sov för han dömde bort hörnor för båda lagen och velade helt vad gällde inkasten. Shape up!

Men allt som allt var det grymt nice och det är en stolt Malin som bär sin nystickade Bajenhalsduk i Stockholms kyliga höstvindar-



SÖDERBRÖDER GLÖDER!

Inga kommentarer: